Hírlevél feliratkozás
Goldtresor grammárak *
Arany/HUF középárfolyam g
Arany/USD árfolyam oz
Arany/Euró árfolyam oz
Ezüst/Euró árfolyam oz
Arany cikkek
- Befektetési arany
- Arany
- Arany Befektetés
- Aranytömb, aranyrúd, platinatömb öntése Svájcban
- Aranyrúd, befektetési aranyrúd, aranytömb
- Aranytömb
- Aranyérme, befektetési aranyérme
- A befektetési aranyérme prémium értéke
- Londoni aranypiac 1660-2004
- A Loco London aranyszámla története
- A Nemesfém Elszámolóház és arany letéti szolgáltatás Londonban
- Arany befektetési alapok és a fizikai aranypiac. Az SPDR Gold ETF
A lítium akkumulátorok költségszerkezete (ábra) |
2016. szeptember 30. péntek, 08:27 |
Conclude Daily Gold
A nagy tisztaságú (elemgyártásra alkalmas) lítium ára a közelmúltban megháromszorozódott, ezért felmerült a kérdés, hogy ez hogyan fog hatni az elektromos autók árának legnagyobb költségelemét jelentő akkumulátorokra. Az alábbi ábra a lítium akkumulátorok költségszerkezetét mutatja be.
A nagy energia leadásra (high power cells) és a nagy energiatárolásra (high energy cells) képes lítium akkumulátorok költségszerkezete forrás: sciencedirect.com Az ábrán látható, hogy mind a két akkumulátor típusban viszonylag szerény részt képvisel magának a lítium fémnek az ára. Ha a lítium ára fel is kúszna kilónként 25 dollárra (most 14-20 dollár közt van), akkor is csak kicsit drágítaná meg az akkumulátor végárát.
A lítium akkumulátorok tömeggyártásának beindulása viszont jelentősen tolja lefelé az akkumulátor árat, így talán 2020 előtt is már elérhetővé válik a nagy cél: 100dollár/kilówattóra (most a Chevybolt ezen költségét kb 145 dollár/kWh-ra becslik). A 100 dollár/kWh árszint lenne szükséges ahhoz, hogy a belsőégésű motorokkal támogatás nélkül is versenyképes legyen az elektromos autó.
Ha a lítium ára extrém módon felmenne, akkor akár a tenger vízből is érdemes lenne kinyerni, azaz sem a lítium elérhető mennyisége, sem az ára nem látszik gátolni az elektromos autók előretörését.
Forrás: sciencedirect.com, Conclude Zrt.,
|