Conclude Daily Gold
Az elektromos autókat
gyártó Teslával szemben a Hyundai és a Toyota is a hidrogénmeghajtású kocsikra szavaz,
melyek előállítása a platina iránti kereslet növekedésén keresztül a nemesfém drágulásához
vezethet. A Hyundai a világ első autógyártójaként már 2011 óta állít elő
hidrogénüzemű gépkocsikat. Az az év októberétől az EU döntéshozói mellett a
nagyközönség bevonásával végzett sikeres teszteket követően idén januárban
kezdte meg a hidrogénmeghajtású személygépkocsik nagyüzemi gyártását. Az első
darab február végén készült el, s abból 15-öt június elején leszállítottak
Koppenhága város önkormányzatának. A világ első kereskedelmi forgalomban
kapható, sorozatgyártású, hidrogénüzemű járműveként a Hyundai ix35 Fuel Cell
kapta az idei brüsszeli Európai Autószalon nagy presztízsű, FuturAuto díját. Már csak néhány hetet kell várni arra, hogy a dél-koreaiak
fő regionális versenytársa, a Toyota is előrukkoljon hidrogénmeghajtású autójával
– ígéri Robert Friedland, az Ivanhoe Capital Corporation alapítója és elnöke,
egyúttal az Ivanhoe Mines alapítója és elnök-vezérigazgatója.
A világ gyorsan növekvő népességének döntő része választja lakhelyéül
a közepes vagy nagyvárosokat, ahol egészségük megőrzése végett egyre jobban
igényelni fogják azokat a technológiákat, melyek segítenek tisztán tartani a
vizet és a levegőt – véli Friedland. Márpedig a hidrogénmeghajtású autó
abszolút környezetkímélő, egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat. Hatótávolsága
több mint 50 százalékkal jobb a hagyományos – benzines és dízeles – négykerekűekénél,
ráadásul azoknál 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Igaz, ennek ára,
hogy végsebessége mindössze 160 kilométer/óra. A fedélzeten elhelyezett két –
összesen 5,64 kilogrammos tárolókapacitású – hidrogén tartály egyetlen
feltöltéssel 594 kilométer megtételét teszi lehetővé. Az üzemanyag-cella akár
mínusz 20 fokban is beindítható.
Az pedig a nemesfém-befektetők szívét dobogtathatja meg, hogy a
hidrogénmeghajtású autók gyártásához bőséges platina szükséges, így azok
előállítása jelentős keresletet támaszthat e nemesfém iránt, akár örökre
megváltoztathatja a platina világpiacát. A kanadai bányamogul máris azt
vizionálja, hogy a platinában gazdag Limpopo tartomány – a kaliforniai
high-tech innovációs és fejlesztési központ, a Szilicium-völgy mintájára – Platina-völggyé
válhat. Különösen, hogy a Limpopo a platina mellett további nemesfémekben, ásványokban
és ércekben – a hat elemet gyűjtő Platina-csoportban, vasércben, koksz szénben,
gyémántban, rézben,
aranyban, smaragdban, szilikonban és csillámpalában – is gazdag készletekkel
rejt.
Friedland várakozásainak valóra válásáért Kína tehet a legtöbbet,
melynek a világ legnépesebb országaként elemi érdeke, hogy előmozdítsa a
környezetkímélő közlekedési technológiák elterjedését. A minap Peking bejelentette,
2015-ig a vételár egy részének átvállalásával támogatja a hidrogén és
elektromos hajtású autók vásárlását. A német Daimler pedig az
iparigáz-specialista Lindével és Air Liquide-del, az OMV-vel, a Shell-lel és a
Total-lal közösen 350 millió eurós befektetéssel a jelenleg mindössze 15
hidrogén tankállomásból álló németországi hálózatot 2023-ra 400-asra bővítené.
Forrás: Miningweekly reports, Northern Life, Conclude Zrt.
A fent
említett részvények, kötvények, állampapírok a Conclude Bróker
szolgáltatásaként megvásárolhatóak. Amennyiben megbízást szeretne adni, vagy
további információkra van szüksége, kérjük hívja a Conclude csoport központi
számát, vagy mobiltelefonszámaink valamelyikét
+36 1 799 7799 | +36 20 257
6442 | +36 20 257 2442
|